Πολλαπλάσια τα οφέλη από τις κρουαζιέρες σε αντίθεση με όσα υποστηρίζει η ΠΝΟ

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει ο ΣΕΤΕ, τα χαρακτηριστικά των κρουαζιερών transit σε σχέση με τις κρουαζιέρες homeporting είναι τα ακόλουθα:

Α. Διελεύσεις (transit)

Πολλά κρουαζιερόπλοια χρησιμοποιούν τα ελληνικά λιμάνια και κυρίως τον Πειραιά για ολιγόωρες επισκέψεις, η διάρκεια των οποίων συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 4 – 6 ωρών. Στην περίπτωση αυτή, η μέση δαπάνη ανά επιβάτη κρουαζιέρας transit είναι 65 Ευρώ.

Β. Τα ελληνικά λιμάνια ως βάση για τις κρουαζιέρες (homeporting), δηλαδή, ο ίδιος επιβάτης επιβιβάζεται και αποβιβάζεται στο ίδιο ελληνικό λιμάνι.

Η βασική διαφορά με την κρουαζιέρα transit έγκειται στο εξής:

Ο επιβάτης παραμένει στον προορισμό 2 ή 3 μέρες (αντί των 4 – 6 ωρών του transit) πριν ή μετά την κρουαζιέρα. Αυτό, προφανώς, δημιουργεί πρόσθετα έσοδα για τον προορισμό, διότι ο επιβάτης χρησιμοποιεί ξενοδοχεία, κινείται περισσότερο επισκεπτόμενος διάφορα μέρη στον προορισμό και έχει περισσότερο χρόνο για αγορές.

Στην περίπτωση αυτή, η μέση δαπάνη ανά επιβάτη κρουαζιέρας homeporting είναι 574 Ευρώ.

Στους πίνακες που ακολουθούν παρουσιάζονται τα έσοδα και η απασχόληση που δημιουργούνται σε διάφορους κλάδους της οικονομίας και απΆ όπου είναι φανερό ότι η κρουαζιέρα homeporting είναι μακράν συμφερότερη του transit.

A. Κρουαζιέρα transit

Έσοδα για… –> Απασχόληση για…

Λιμάνι –> Ναυτεργάτες
Τουριστικά γραφεία –> Υπαλλήλους τουριστικών γραφείων Συνοδούς
Τουριστικά λεωφορεία –> Οδηγούς / Ξεναγούς
Μουσεία / Αρχαιολογικούς χώρους –> Φύλακες
Εστιατόρια / Ταβέρνες / Καφετέριες –> Σερβιτόρους / Μάγειρες / Καθαρίστριες
Καταστήματα souvenirs κλπ –> Εμποροϋπαλλήλους
Β. Κρουαζιέρα homeporting

Έσοδα για… –> Απασχόληση για…
Αεροπορική εταιρεία (όταν είναι ελληνική) –> Υπαλλήλους αεροπορικής εταιρείας, τροφοδοσία, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Αεροδρόμιο –> Υπαλλήλους αεροδρομίου / Ground handling
Εμπορικά καταστήματα αεροδρομίου –> Εμποροϋπαλλήλους
Rent a car –> Υπαλλήλους γραφείων ενοικίασης αυτοκινήτων / Βενζινάδικα
Taxi –> Οδηγούς taxi
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς –> Οδηγούς & λοιπό προσωπικό
Λιμάνι –> Ναυτεργάτες / Υπαλλήλους εταιρειών τεχνικής υποστήριξης / Υπαλλήλους εταιρειών ανεφοδιασμού / Διαχείριση απορριμμάτων
Τουριστικά γραφεία –> Υπαλλήλους τουριστικών γραφείων
Τουριστικά λεωφορεία –> Οδηγούς / Συνοδούς
Μουσεία / Αρχαιολογικούς χώρους εντός και εκτός Αθηνών (Σούνιο, Μυκήνες, Δελφοί) –> Ξεναγούς / Φύλακες
Εστιατόρια / Ταβέρνες / Καφετέριες –> Σερβιτόρους / Μάγειρες / Καθαρίστριες
Καταστήματα souvenirs κλπ –> Εμποροϋπαλλήλους
Ξενοδοχεία –> Ξενοδοχοϋπαλλήλους (ρεσεψιονίστες, καμαριέρες, συντηρητές, σερβιτόρους κλπ)
Προμηθευτές ξενοδοχείων –> Εργατοϋπαλλήλους
Πρακτορεία ξένου τύπου –> Εργατοϋπαλλήλους

ΣΕΤΕ – (Travel Daily News).

About brexians

Demetrios Georgalas (A Surviving Globalization Consultant) was born in 1961 in Bern and grew up in Athens. In1985, graduated from Surrey University with a Tourism Management BSc (Hons). In 1998, graduated from LMTB under Freie Universitat Berlin, with a Diploma Lasers in Medicine. His professional career was started in the private sector and at the same time he created his first consulting company D+G Consultants Inc. Worked for major multinationals in Greece and abroad (FMCGs / Pharmaceuticals / Tourism). Demetrios Georgalas, having established also Travelling 2 Greece a destination management company, while with the D+G Consultants working in the areas of BTL and special marketing projects. He is activated except from Greece in the Balkans and in Turkey, consulting his clientele with new innovative proposals. Apart from his enterprising activities, he dabbles at blogging, travelling and cooking while he is married and has two children. In conclusion Demetrios Georgalas is an Athenian, Greek, Agnostic, Traveller, & Liberal he likes sci-fi, photography, blogging, travelling and cooking and if you like fascism or any kind of dogma, keep out! Δημήτρης Κ. Γεωργαλάς Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961, σπούδασε Τουριστική Διαχείριση στο Ηνωμένο Βασίλειο και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο στην Βιοτεχνολογία. Έχει εργαστεί σε μεγάλα τουριστικά γραφεία του εσωτερικού, και σε πολυεθνικές σε Ελλάδα και Εξωτερικό, στο χώρο των φαρμάκων, των ιατρικών μηχανημάτων και των FMCG’s. Από το 2001 είναι ελεύθερος επαγγελματίας, με δραστηριότητα στην διαχείριση προορισμού, τον θεματικό τουρισμό και τις ειδικές ενέργειες marketing. Είναι παντρεμένος και πατέρας δυο παιδιών, διδάσκει ειδικά θέματα εξωτερικού εμπορίου και κοινωνικής δικτύωσης, σε επιχειρήσεις και οργανισμούς. Ασχολείται ενεργά με το διαδίκτυο από το 1993 με άμεση εμπλοκή στα κοινωνικά δίκτυα και στο «ιστολογείν». Φανατικός ταξιδευτής, ερασιτέχνης φωτογράφος, μαχόμενος αγνωστικός και φιλελεύθερος. Όραμά του μια Ευρωπαϊκή Ελλάδα. https://brexians.wordpress.com
This entry was posted in ΕΛΛΗΝΙΚΑ, politics, thoughts and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.